۱۳۹۲ اسفند ۲, جمعه

"سطل وایتکس بابا و جنگ جنگ تا پیروزی"




یک شب آمدند روی دیوار خانه ما نوشتند:" جنگ جنگ تا پیروزی". اتفاقا با خط خوبی هم نوشتند. جنگ هم بود و دوره همین چیزها. اما بابا خیلی خوشش نیومد. از آن به بعد کارش این بود که در ساعات خلوت و خالی خیابان، فرچه به دست به جان دیوار می افتاد. جام زهر که نوشیده شد و قائله ختم شد، حتی وسط روز هم برای پاک کردن آن خط های آبی تلاش می کرد تا بالاخره بعد از چند سال پاک شد. اول‌ها می‌گفت:" دیوار را خراب کرده"، بعدتر می‌گفت:" جنگ تمام شده". اما انگار جنگ دو طرفه بود. بابا هم می خواست به دیوار ثابت کند :"جنگ جنگ تا پیروزی".

هر بار که فارس و تسنیم و نیوزهایی از این قبیل دست همت بالا می‌زنند و برای روزنامه‌ای دندان تیز می‌کنند، یاد همان تلاش بابا و فرچه اش می افتم که با سطل وایتکس در تلاش است. در همان ساعاتی که همه ما در فیس بوک، در حال اطلاع رسانی هستیم که باز نیوزها شروع کردند، همان وقت که دلشوره گرفته ایم که ای وای فردا چه می‌شود، همان وقت که می‌گوییم فلان نیوز و فالان نیوز اگر بگذارند یا نگذارند، همان وقت که همه دور همی در فیس بوک هستیم و ...یک باره خبر هم می‌آید و بعد همه و همه حتی آن دورها شروع می کنند به جمله سازی که همین هفته مد شده است و باز همین می‌چرخد و چند تایی هم مقصر را معرفی می‌کنند و خیلی‌ها هم به نیوزها بد می‌گویند.
براساس آماری که محمدحسین نجاتی درآورده "چهار رسانه فارس، تسنیم، رجانیوز و جهان نیوز، طی 24 ساعت، 74 خبر منفی درباره روزنامه آسمان رو خط فرستادند، که از این میان فارس با 34 خبر ، تسنیم با 19 خبر، رجا نیوز با 12 خبر و جهان نیوز با 9 خبر، بیشترین فضا سازی علیه این روزنامه را انجام داده اند. در این میان، فارس تنها با یک خبر و تسنیم با 3 خبر، نظرات مسئولان این روزنامه را انعکاس دادند." نه آن که این طرف رسانه و سایت ندارد، اما انصافا یا آن قدر دیر قصه این مقابله را می‌گیرند که کار از کار گذشته و یا روز تعطیل خود را حرام نمی کنند. اما انصافا نیوزها به وعده دوشنبه و رسیدگی در هیات نظارت در مطبوعات قناعت نمی‌کنند، اصلا اهل نسیه نیستند. همان ساعت 5 بعد از ظهر پنج شنبه ای که جوهر خودکار برای کاری خشک می شود، حکم توقیف "آسمان" را می‌گیرند. حکم آنها که می آید باز همه دور همی در فیس بوک هستیم.
فقط در این جاست که همدیگر را رقیب نمی بینیم و راحت آغوش مجازی برای هم باز می کنیم و خوب هم لایک می زنیم جمله سازی های همدیگر را.
به همان اندازه که آن سوی فارس و تسنیم و رجانیوز و ...هستند، این سوی توان مقابله وجود دارد، فقط گویا ضرورت مقابله را حس نمی کنند و یا این جنگ را قبول ندارند. اما نیوزها به اندازه بابا مطمئن هستند که فرچه و سطل وایتکسش حتما جواب می‌دهد.

جمعه دوم اسفند 1392

هیچ نظری موجود نیست: